Kórusban
2020. január 11. írta: Vécsey Szandra

Kórusban

notes-311995_1280.pngOktóberben végre vettem a bátorságot, és beálltam egy gitáros kórusba énekelni. Persze megbújva a leghátsó sorban, gondosan ügyelve arra, hogy a gyakorlott szólamtársam mindig hallótávolságon belül legyen - vagy még inkább közvetlenül mellettem. Jó, persze tudom, jópár kérdés felmerül bennetek ezzel kapcsolatban, főleg olyasfélék, hogy minek ez nekem, meg hogy mióta tudok énekelni, és egyáltalán mi ez a gitáros kórus. :) 

Nemcsak orgonás misék vannak, hanem könnyűzenével kísért misék is, számos, akár nemzetközileg is ismert dalokkal. Jellemzően több szólamban, gitárral, fuvolával, zongorával, ütős hangszerrel, esetleg hegedűvel, nagybőgővel, basszusgitárral, és úgy általában bármivel, amit a kórustagok hozni tudnak. Ezen dalok előnye, hogy a szöveg gyakran közelebb áll a néphez, mert az elmúlt egy-két évtizedben szövegezték, és nem 80-100 éve, és rendszerint "könnyebben fogyaszthatók", mint a népénekek. 

Sokáig nem mertem jelentkezni, mert úgy gondoltam, csak elrontanám a szépen szóló kórust. Aztán a padban mellettem ülő kérdezte, hogy nem akarok-e csatlakozni hozzájuk, mert annyi dalt tudok. A nyári táborban is fűztek, hogy menjek a kórusba, jó lesz az nekem. Az október épp alkalmas hónap volt valami újra, így vettem egy nagy levegőt, és belevágtam. Az első próbán megeskettem a két mellettem ülő oszlopos tagot, hogy azonnal jelzik, ha hamis vagyok, vagy bénázok, vagy bármi olyat hallanak az irányomból, ami ront a kórus átlagán. De mindezidáig nem érkezett panasz... 

Élvezem, hogy ezeken a próbákon minden a zenéről szól: hogy hangzik jobban, hogy legyen egységes, hogy legyen szép, hogy egyszerre kezdjük, és hogy miként lépjen be a furulya, és vajon a kottát kövessük, vagy a megszokást, ami sokszor jobban hangzik, mint a leírt kotta. De lehet, hogy csak azért, mert már megszoktuk... Egy-egy dalra alig pár perc jut, mert az emlékeikből (majdnem) mindenki előkapja, és azonnal négy szólammá válnak szét. A legtöbb embernek zenei képzettsége van, és biztos hangja. Itt nem leszek magabiztos, az is biztos... De jó ennek a hangzásnak része lenni. 

Úgy tűnik, ez az időszak az új dolgokról szól. Új hobbi. Új munkahely. Új év... Jövő héttől új táncot tanulok... :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://levezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr5815368346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása