Új projekt - Vettem egy lakást!
2018. június 25. írta: Vécsey Szandra

Új projekt - Vettem egy lakást!

drawing-933207_1280.jpgSzívesen olvasok lakásprojektes naplókat, és remélem Ti is, mert most itt ez lesz... 

Rögtön azután, hogy visszajöttem a kies Skandináviából, megnéztem egy lakást. A hirdetést láttam korábban is, de mivel egyszerre csak egy dologgal tudok foglalkozni (és ez Finnország előtt Finnország volt), ezért a szemrevételezést az utazás utánra halasztottam. Gondoltam, ha az a lakás engem akar, megvár. És tényleg.

A lakást megnéztem először, majd osztottam-szoroztam-konzultáltam ezzel-azzal - és megnéztem még egyszer. És mivel tudtam, hogy valamelyest jobb ára van, mint a telepi átlagnak, ezért ajánlatot tettem rá, majd megvettem. Van egy adásvételi szerződés a kezemben! Történt mindez június elején. 

Földi halandóval nem úgy van, hogy vesz egy lakást, kifizeti, és az övé. Nem. Megérdeklődi többször a bankban, hogy ugye kap hitelt. Majd megnyugtatják, hogy kap. Majd abban a reményben, hogy kap hitelt a banktól, és CSOK-ot az államtól, szerződik az eladóval, és hét pecsét alatt, számos aláírás mellett vállalja, hogy előbb vagy utóbb, de fizet mint a katonatiszt. Majd odaadja (közel) összes vagyonát. És vár. Vár például a bankjogászra, hogy kinyilatkoztassa, hogy egy vagyonmegosztási megállapodás vajon adásvételi szerződés-e. Nekünk elég elolvasni a dokumentum címét. A jogász továbbolvas, és vakarja a fejét. Aztán vár a helyettes hitelügyintézőre, hogy válaszoljon, vár az eredeti ügyintézőre, hogy visszajöjjön, mert az mindig válaszolt. Vár a banki döntésre. Vár az utalásra...

Miközben tehát várakoztam, aközben tervezgettem, és lefárasztottam pár mesterembert. Az egyiket azért, mert álmaim gardróbszekrényét megrajzoltattam vele, ő pedig ezek után közölte az árat. Nem volt több kérdésem, de kérésem se. A másiktól gázszerelési információkat kértem, a harmadiktól konyhabútor ajánlatot, a miheztartás végett. Felhívtam pár ajánlott mesterembert, mindenkinek betelt a naptára a nyárra. Igazából gyanús is, ha valaki ilyenkor még szabadon rohangál.. Beszélgettem pár ismerőssel a telepi lakásviszonyokról, begyűjtöttem pár jó tippet, és megspóroltak nekem pár kör fáradságot. Ezúton is köszi! :) Kész terveim vannak az IKEA online felületén, és talán most először tényleg onnan lesznek a bútoraim, mert az tűnik a leginkább gazdaságosnak - viccen kívül. 

A lakás egyébként 50 m2, ugyanazon a lakótelepen, ahol az albérletünk van. Ugyanúgy első emelet, és ugyanúgy nincs alattunk senki - gyerek mellett ez szempont. Sőt, ahogy elnéztem, momentán mellettünk se. Az ablakból látunk zöldet, meg nagy teret, és van franciaerkélyünk virágtartóval, ami külön szimpatikus. Hatalmas nappalija, és kicsi félszobája van, de elférnek a kicsiben Dorka bútorai. Én pedig el tudok keríteni a nappaliból egy alvófülkét, ha minden igaz. Ugyanis remek terveim vannak, csak épp méreteim nincsenek, mert még nem vittem mérőszalagot méricskélni. Csak megzavarnak a konkrétumok a tökéletes konyhabútor és nappali elrendezésben... :) A lakás állapota közepes, de már felújították valamikor az elmúlt 25 évben, úgyhogy az a terv, hogy megúszom az egészet egy alapos festéssel, és némi burkolatcserével a konyha-előszoba-közlekedő kombóban. 

Méretek nélkül, banki bizonyosság nélkül, de feltétlenül bizakodva elkezdtem szervezni a lakásfestést haveri körben. Jó buli lesz, de most még nagyon távolinak tűnik.... :)

Folyt köv...   

 

A bejegyzés trackback címe:

https://levezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr9114063623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása